sunnuntai 19. toukokuuta 2013

M Tämän blogin tarkoitus

Tähän blogiin olen kerännyt linkkejä ulkopuoliseen minua jollakin lailla miellyttävään nettisisältöön. Linkit osoittavat ennen kaikkea blogimerkintöihin mutta usein myös uutisiin tai artikkeleihin tai jopa keskustelupalstoille.

Ja kannattaa huomata, että silloin kun minä linkitän johonkin blogiin, niin ao. blogimerkinnän yhteydestä saattaa löytyä myös vino pino mielenkiintoisia lukijakommentteja.

Sittemmin olen ruvennut lainaamaan blogissani myös kaiken maailman ihmisiä. Teen sitä aina joskus, kun sille päälle satun. Nämä lainaukset löytyvät tunnisteen "lainauksia ja mietteitä tms." alta.

...Osa linkeistä rikkoutuu aikaa myöten, mutta se kuuluu internetin luonteeseen. Jos haluaa nähdä vähemmän linkkejä, mutta enemmän omia tekstejäni, niin voi lukea toista, parempaa blogiani.

Alun perin tämän blogin otsikon tausta oli ollut hirvittävän aatteellinen ja isänmaallinen. Siinä näkyi ensinnäkin Suomen ilmavoimien entinen tunnus. Isäni oli lentokonemekaanikko ja olen itse aina myös pitänyt lentokoneista. Myöskin arvostan Suomen ilmavoimien suoritusta viime sodissamme. Siksi tämä. Otsikon taustassa näkyi myös suomalainen vastine kuulusta kuvasta, jossa yhdysvaltalaiset sotilaat nostavat pystyyn maansa lipun Iwo Jimalla. Myöskin keksin aivan tätä taustaa varten oman poliittisen tunnuksen, joka muodostuu/muodostui yksinkertaistetusta kelttirististä, josta erkanee piraattiaatteen tunnus. Kelttiristiä on pidetty äärioikeiston tunnuksena, mutta se on myöskin hyvin yleinen näkymä Brittein saarten kirkoissa ja kappeleissa ja hautausmailla. Piraattiaatteen tunnusta en laittanut mukaan sen takia, että olisin Piraattipuolueen jäsen. Olen itse asiassa äänestänyt toista puoluetta. Mutta sikäli piraattiaate(kin) on minulle läheinen, että minä myöskin kannatan laajaa sananvapautta ja ihmisten sähköisiä oikeuksia.

Blogin otsikon taustassa oli mulloksi nimetyn kalalajin edustajia, tai tarkemmin sanottuna sama kalayksilö monistettuna. Mullo kuuluu ahventen heimoon. Minulla ei ole siihen mitään erityistä suhdetta. Satuin vain, ilmeisesti jostain piilotajuntani syövereistä, kaivamaan tälle blogilleni nimen jossa se mainitaan.

Myöhemmin tein sellaisen tempun, että poistin blogin otsikon taustakuvan, ja tein koko blogin taustakuvaksi epämääräisen taideteoksen, jossa Brewster-hävittäjät lentävät yhdessä mullojen kanssa turvaamassa Suomen itsenäisyyttä. Yhdysvaltalaisvalmisteinen Brewster F2A "Buffalo" oli Jatkosodassa Suomen ilmavoimien paras hävittäjätyyppi. Suomen ilmavoimat oli muuten koneen merkittävin ja menestyksekkäin käyttäjä. Amerikkalaisetkaan mm. eivät osanneet käyttää sitä oikein hyvin. Suomessa kone tunnettiin myös lempinimillä Pylly-Valtteri, Taivaan helmi, Lentävä kaljatynnyri ja Ryysteri.

Blogin nykyistä taustaa voi myös halutessaan pitää aatteellisena ja isänmaallisena.

Tämä blogi on toissijainen blogini, joka on olemassa sen vuoksi, että tykkään jakaa internetin sisältöjä. Ensisijainen blogini on nimeltään Oi kurjulaiset kultamunat. Siellä julkaisen kaiken maailman tekstejäni taivaan ja maan väliltä.

...
PS 21.5.2018. Ja varmaan minun kannattaa mainita täällä se, että nykyään en juurikaan linkittele vaan kokoan tänne siteerauksia. Yleensä kyllä muistan tällöin mainita lähteenkin, ja usein olen liittänyt oheen myöskin toimivan linkin siihen. Tosin linkit eivät välttämättä ole kauaa toimivia, koska internet menee usein joltakin osin rikki. Toisaalta jotkut vuosia vanhat linkitykseni toimivat edelleen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti